Back
Press Release

18 October 2018

PEMBROKE FÅR ÅTERIGEN UTMÄRKELSE FÖR SVERIGES NÖJDASTE KONTORSHYRESGÄSTER

För andra året i rad har fastighetsbolaget Pembroke uppmärksammats för att ha Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster, enligt Fastighetsbarometern Kontor. CFI-Group och Fastighetsägarna Sverige gick gemensamt ut i dag med resultaten för den årliga undersökningen. Pembroke hamnade på index 88 (branschindex: 73), vilket är en ökning för Pembroke med 5 poäng jämfört med föregående år. Pembroke förbättrade […]

För andra året i rad har fastighetsbolaget Pembroke uppmärksammats för att ha Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster, enligt Fastighetsbarometern Kontor. CFI-Group och Fastighetsägarna Sverige gick gemensamt ut i dag med resultaten för den årliga undersökningen. Pembroke hamnade på index 88 (branschindex: 73), vilket är en ökning för Pembroke med 5 poäng jämfört med föregående år.

Pembroke förbättrade hyresgästernas kundnöjdhet på samtliga områden med den största ökningen inom kategorierna: inomhusklimat, prisvärde, miljöhänsyn, felanmälan och anpassning.

För tredje året i rad låg branschindex kvar på 73 (Pembroke: 88), vilket är det näst högsta betyget sedan undersökningen startade år 1997.

”På Pembroke är vi mycket glada över att våra kontorshyresgäster återigen uppger sig vara de ’nöjdaste i Sverige’. Våra hyresgäster är kärnan i vår verksamhet och att få erkännande för vårt servicearbete är en mycket fin utmärkelse. Vi går nu in i vårt andra årtionde som fastighetsutvecklare på den svenska marknaden, där vi kommer fokusera på att möta det ökade behovet av att jobba, bo och shoppa i uppkopplade stadsmiljöer. Vi ser Fastighetsbarometern som ett viktigt verktyg för att identifiera våra förbättringsområden och vi uppskattar våra hyresgästers stora engagemang i undersökningen”, säger Akira Shimizu, Vice President, Head of the Nordics på Pembroke.

I samarbete med utvalda specialister från H2M Fastighetsteknik och Coor Service Management ansvarar Pembroke i Stockholm för förvaltningen av kontorsfastigheterna Mästerhuset och Sveavägen 14. Detta i kombination med ett aktivt arbete och långsiktigt fokus har visat sig vara en framgångsrik strategi för att säkerställa hög kundnöjdhet.

”Vi är väldigt stolta över att återigen uppmärksammas för att ha Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster. Under 2018 har vi lagt stor vikt vid att sprida information om vårt hållbarhetsarbete och fastigheternas LEED miljöcertifieringar, vilket är en viktig fråga för våra hyresgäster. Tack vare vårt engagerade team på Pembroke kan vi erbjuda våra kunder en exklusiv standard, känsla för detaljer och skräddarsydda lösningar. Vi har en hög ambitionsnivå och strävar alltid efter att ge våra hyresgäster och deras affärspartners ett personligt och professionellt bemötande”, säger Åsa Blomkvist, Asset Management Analyst på Pembroke.

För mer information, kontakta:

Presstjänst Pembroke:

pembroke@primegroup.com

076-100 91 35

Om Pembroke

Pembroke är ett internationellt fastighetsbolag som förvärvar, utvecklar och förvaltar kontors-, butiks-, och bostadsfastigheter. Genom fastighetsförvärv och fastighetsutveckling investerar Pembroke kapital åt FMR LLC (Fidelity Investments) och FIL Limited. Med kontor i Boston, London, Stockholm, Sydney, Tokyo och Washington DC förvaltar Pembroke cirka 8,5 miljoner kvadratmeter fastighetsyta på nyckelmarknader i USA, Europa och Asien- Stillahavsområdet. Pembrokes långsiktiga investeringsstrategi innebär att vi agerar både aktivt och ansvarsfullt för att tillhandahålla förstklassig fastighetsförvaltning och mer än 70 procent av vår portfölj är redan eller är på väg att bli miljöcertifierad. Med våra noggrant utformade projekt och fokus på långsiktighet – tillsammans med vårt kompromisslösa kvalitetsarbete – skapar vi värde för våra hyresgäster, investerare och det omgivande samhället där våra fastigheter finns.

För mer information, besök pembroke.com